Další velký úspěch brzd Brembo v závodech silničních motocyklů: našimi brzdovými systémy byla vybavena Suzuki GSX R-1000, vítěz v Mistrovství světa Endurance (EWC) 2019‒2020. 

Další potvrzení předností brzdových systémů Brembo, jež vynikají nejen výkonem (jak ukazuje vítězná série v 500-MotoGP: poslední vítězství GP bez použití brzd Brembo je z května 1995), ale také spolehlivostí a stálostí výkonu i při intenzivním používání, jakým je závod trvající 8 i více po sobě jdoucích hodin.

http://red-portal.brembo.org/PublishingImages/Lists/suzukiestroil_0.jpg

Pro Suzuki Endurance Racing Team (SERT) to bylo 15. mistrovství světa, kterým opět posílil status týmu s nejvíce tituly z mistrovství Endurance, založeného v roce 1980. Je to však poprvé, kdy výrobce sídlící v Hamamacu vítězí v EWC s použitím brzd Brembo namísto těch japonských.

Xavier Simeon, Etienne Masson a Gregg Black, tři jezdci, jež se vystřídali v sedle GSX R-1000, se spolehli na třmen Endurance 24 s destičkami Z03, kotouče T-Drive o průměru 328 mm a tloušťce 7,1 mm a radiální pumpu GP 19×18. Všechny samozřejmě made in Brembo.

Třmen Brembo Endurance 24, navržený pomocí softwaru topologické optimalizace, se od třmenů používaných u superbiků liší písty rozdílného a zmenšeného průměru: toto řešení umožňuje třem střídajícím se pilotům sžít se s brzdami hned po výjezdu z boxů, bez nutnosti adaptace či kompromisů.

Design třmenu je uzpůsoben potřebám výměny kola, u vytrvalostních závodů prováděné přibližně každých 50 minut, současně s tankováním: třmen je opatřen zarážkami, jež přidržují destičky a brání jejich vypadnutí během výměny kola.

http://red-portal.brembo.org/PublishingImages/Lists/suzuki-estroril_1.jpg

Třmen se naopak mění pouze při závodech delších než 8 hodin: např. na 24 hodin Le Mans se tato operace provádí 3krát, a to v první, druhé a třetí čtvrtině závodu. To znamená, že se každý třmen používá po dobu 6 hodin; po 6 hodinách byl měněn i v závodu 12h Estoril.

Destičky Brembo Z03 jsou pro vytrvalostní závody ideální díky jejich mimořádné odolnosti, vyšší oproti destičkám Z04 používaným na Mistrovství světa superbiků, jež je výsledkem větší tloušťky. Z03 nabízejí lepší kontrolu brzdění, stabilitu systému, zvýšení brzdicího výkonu, odolnost proti vysokým teplotám, menší opotřebení a snadnější záběh.

Jak napovídá jeho název, je kotouč Brembo T-Drive znám spojením mezi rotorem a unašečem pomocí osmi pinů ve tvaru „T“ na kotouči a osmi výklenků na unašeči. Vzhledem k absenci spojovacích šroubů je přenos brzdného momentu efektivnější a díky radiálně-axiálnímu plovoucímu uspořádání je větší také odolnost vůči termo-mechanické námaze.

Celý systém je ovládán radiální pumpou Brembo GP 19×18 s 19mm pístem a osovou vzdáleností páky 18 mm. Tím je zaručen dokonale lineární poměr mezi silou působenou jezdcem na páku a brzdnou odezvou: výsledkem je nejen jedinečný feeling, ale též výkon a modularita na špici dané kategorie, bez jakýchkoli problémů za deště či noční jízdy.

http://red-portal.brembo.org/PublishingImages/Lists/suzuli-estoril_2.jpg

I díky všem těmto komponentám se tým Suzuki udržel na špici všech čtyř závodů mistrovství: po vítězství na Bol d’Or se umístil na 5. místě na 8hodinovce v Sepangu, poté vystoupil na pódium (3. místo) na 24 hodin Le Mans a nakonec v posledním závodě, 12h Estoril, si konečným 4. místem vylepšil pozici v celkové klasifikaci.

Na druhém místě šampionátu se umístil tým YART Yamaha, vítěz 2 ze 4 závodů, 8hodinovky v Sepangu a 12h Estoril: i rakouská posádka byla vybavena výše uvedenými komponentami Brembo, s výjimkou pumpy GP 18×18 a kovaných hliníkových ráfků Marchesini. Ty zajišťují úsporu hmotnosti a pomáhají zlepšit zrychlení a ovladatelnost při změně směru.

Třešničku na dortu nabídl tým Moto Ain, jenž se s Yamahou stal vítězem světového poháru Endurance Superstock, a to díky 3 vítězstvím ve své kategorii, ve všech případech s použitím brzdového systému Brembo: YZF-R1 byla vybavena klasickým třmenem, destičkami Z03, kotouči T-Drive a pumpou s 19mm pístem a osovou vzdáleností páky 18 mm.