Supersport z Borgo Panigale: aerodynamika pocházející od MotoGP, špičková technologie, hodně karbonu, hmotnost pouhých 159 kg. A nový třmen Stylema R, R jako Racing.

Je vyrobený v limitované sérii 500 kusů a je tím nejlepším z Ducati, pokud jde o strojírenství, inovaci, péči o detail a pozornost věnovanou zákazníkovi, to vše aplikované na silniční motocykl.

 

Někdo zašel až tak daleko, že definoval nový Superleggera V4 jako MotoGP se zrcátky, směrovkami a držáky registračních značek. A existuje mnoho důvodů, díky kterým připomíná tento supersportovní silniční motocykl závodní modely MotoGP.

Vzhled je inspirován Desmosedici GP19 Andrey Doviziosa a Danila Petrucciho. Karbonová kapota celého motocyklu s dvojitými křidélky na boku, která jsou schopna zaručit přítlak 50 kg při rychlosti 270 km/h, což je o 20 kg více oproti křidélkům modelu Panigale V4 MY20 a V4 R. Poměr hmotnosti k výkonu (1,54 k/kg) je dokonce vyšší než u závodních superbiků.

http://red-portal.brembo.org/PublishingImages/Lists/ducativ4_2.jpg

Motor Desmosedici Stradale R o objemu 998 cm3, který má Superleggera, poskytuje výkon 224 koní při 15.250 ot./min a točivý moment 116 Nm při 11.750 ot./min. Pokud nainstalujete výfuk Akrapovič, který je součástí závodní sady, dosáhnete výkonu 234 koní. S tímto balíčkem je také možné nahrát závodní kalibraci motoru a na palubní desce zaktivovat zobrazení „RaceGP“: vychází z nástroje Desmosedici GP20 navrženého na základě doporučení Andrey Doviziosa a je určeno pouze k používání na dráze.

K tomu všemu je třeba přidat elektroniku nejnovější generace a sofistikovaný digitální přístrojový panel s TFT displejem, který také vychází z Desmosedici GP20.
Mezi sériově dodávané komponenty patří systém Brembo s nejnovějším monoblokovým třmenem Stylema R. Díky svým technickým a designovým vlastnostem bude tento produkt novým referenčním bodem supersportovních motocyklů. 

Stylema R má sošný, kompaktní a vzdušný tvar, je lehký a výkonný. Jedná se o poslední novinku pro supersportovní motocykly zítřka. Může se pochlubit výjimečnou stabilitou dráhy páčky, která je zvláště znatelná při intenzivním používání, což zaručuje mimořádnou stálost výkonu i při jízdě na dráze. Má technické vlastnosti a design produktu, který se má díky svému sošnému tvaru stát novým referenčním bodem, je kompaktní, větraný, lehký a výkonný. Jde o verzi R již zavedeného třmenu Stylema, která podtrhuje a připomíná závodní svět. 

http://red-portal.brembo.org/PublishingImages/Lists/02-ducati-superleggera-v4b.jpg

 

Nová konfigurace vnitřních komponentů je zdůrazněna speciálními písty odvozenými ze závodních modelů s radiálními ventilačními otvory, které přispívají ke snižování teploty brzdové kapaliny, což je další faktor, který přispívá ke stabilitě výkonu na dráze. Tyto vlastnosti v kombinaci s výstupem vzduchu ve středovém mostu kladou důraz na proudění vzduchu kolem destiček a dělají třmen dokonale kompatibilním s případnými dynamickými přívody vzduchu.