V sezóně roku 2020 začnou platit nová pravidla schválená Federací, která přinesou důležité změny a novinky mimo jiné také pro brzdový systém.

Dojde k přechodu z 13-palcových disků na 18-palcové, na mistrovství bude představen částečný vývoj a aktualizace brzdových systémů Brembo, které budou soutěžit v závodech F1. Předpokládá se uvedení až 6 typů kotoučů s technologií Groove, lehčích třmenů a maximální přizpůsobení se každému týmu. Čtyři týmy budou používat systém Brembo Brake by Wire.

 

Šest řešení karbonových kotoučů

Aerodynamický vzhled monopostů pro rok 2020 se mnohopříliš neliší od monopostů sezóny 2019, ale se zlepšením výkonu motoru se zvyšuje maximální rychlost, která vede k delšímu brzdění.

Většina monopostů bude používat karbonové kotouče o tloušťce 32 mm vepředu a kotouče o tloušťce 28 mm vzadu. V závislosti na teplotách předvídaných během jednotlivých Grand Prix a na konkrétní strategii závodů si každý řidič může zvolit ze šesti různých řešení předních kotoučů a dvou různých řešení zadních kotoučů.

Jestliže v roce 2019 nabídlo Brembo týmům tři typy předních kotoučů, v roce 2020 budou znovu použity tyto tři typy větrání, ale každá úprava je představena i s obrobením na vnějším průměru, takzvaným „groove“.

 

Nová řada kotoučů vybavených „groove“ je charakterizována obrobením vnějšího průměru kotouče, které vytváří divergentní vzduchovou sekci, vzduch pak vychází ventilačními otvory kotouče. Tato geometrie umožňuje větší účinnost chlazení materiálu.

Pro zadní kotouče pak zůstávají dvě řešení:

Zejména řešení se 7 řadami otvorů s „groove“ je vhodné pro ty nejnáročnější okruhy pro brzdový systém, jako je okruh Shakir v Bahrajnu, Marina Bay v Singapuru, Montreal v Kanadě a Yas Marina v Abú Dhabí. Na drahách jako jsou tyto, může teplota kotoučů dosáhnout až 1 200 °C.

 

Intenzivní hledání lehkosti

Brembo pokračuje v práci na brzdovém systému se specifickým zaměřením na maximální zmenšení dílů, které tvoří Brake by Wire, a odlehčení třmenů ze směsi hliníku a lithia. Brembo bude dodávat tradiční třmeny s 6 písty (což je maximální počet stanovený v pravidlech) 8 týmům z 10.
Mezitím se podnik z Bergama snažil zvýšit reakceschopnost a reaktivitu jednotek BBW: stupeň integrace s vozy je stále vyšší a v roce 2020 budou dokonce 4 týmy používat BBW Brembo.

 

Personalizace, telemetrie a údržba

Každý tým stanoví společně s inženýry Bremba a v závislosti na zvláštních potřebách vozu optimální poměr mezi hmotností a pevností, kterou mají mít brzdové třmeny. Sofistikovaná projekční metodologie umožnila navrhnout pro každý tým takový model brzdového třmenu, který umožňuje optimalizovat požadovaný poměr hmotnost-pevnost.

V tomto scénáři budou některé týmy upřednostňovat lehčí, ale i méně pevné třmeny, zatímco jiné si zvolí konzervativnější řešení charakterizovaná vyšší pevností, ale i vyšší hmotností. Jedná se o delikátní rovnováhu, která vede Brembo ke zcela samostatnému a oddělenému vývoji brzdového systému pro každý z týmů.

Díky čidlům znají týmy v kterémkoli okamžiku teplotu kotoučů a třmenů. Na základě těchto údajů dostává jezdec případné signalizace na úpravu brake balance monopostu: k této komunikaci dojde, jakmile jsou zaznamenány anomálie oproti předpovědím.
Pokud jde o karbonové destičky, v roce 2020 nabídne Brembo týmům výběr ze dvou různých směsí.

Průměrně objednává každý tým 10 až 15 sad třmenů Brembo ročně: toto číslo umožňuje bezpečně čelit případným nehodám a nedostupnosti některých sad pro provádění kontroly. Některé týmy naopak nejprve udělají sníženou objednávku, neboť předpokládají vývoj během sezóny, a tedy i následnou objednávku ještě optimalizovanějších třmenů.

Životnost třmenu pro Formuli 1 nepřesahuje 10 000 km, během nichž se předpokládají pravidelné kontroly, které provádí přímo Brembo ve svých výrobních odděleních. Pokud jde pak o třecí materiál, každý tým spotřebuje během sezóny do 150 do 300 kotoučů a až 600 destiček.